laupäev, 5. oktoober 2013

Hommikuinimene

Kes ärkab ise laupäeva hommikul kell 7 ülesse, välja puhanult ja rõõmsalt? Mi-na! Nagu ma eelnevalt olen maininud, siis sügisest ma ootasin rutiini ja olen selle täitsa saavutanud. Ärkan ilma kellata varakult ülesse, kõik toimingud on päevast päeva samadel kellaaegadel.

Minu jaoks on korralik uni väga oluline
ja une arvelt ma aega ei varasta. Seitse kuni üheksa tundi sügavat und on vajalik, alla selle ei puhka välja ja üle magades on terve päev uimane olla. Tegelikult on kvaliteetne uni paljude asjade aluseks ja samamoodi toetab see nii kaalu langetamist kui ka trennis vastupidavust. Sest omast kogemusest tean, et energiapuudusel tekib isu ja hea tuju mõõdik on erroris.

Samas see sügis ja ilmselt ka krõbedama tuule puhumine imab topeltkiirusel minust energiat välja. Tunnen pidevalt pealelõunat juba väsimust ja kisub haigutama nagu väikest beebit enne lõunauinakut. Reaalselt keha karjub energia järele. Siis kisub nats laiskust välja ja mõtted jooksevad Selveri šoksiletti, et kiirelt energiat saada.

Nii pidin oma menüü üle vaatama ja paremini paika panema, et oleks rohkem vitamiine ja põhitoidukorrad ei koosneks kiiretest süsivesikutest. Võib olla peaksin haarama ka mõne vitamiini purgi järgi?! Veel olen tähele pannud pilkase pimeduse saabumisega iseenesest kvaliteetsema ja tummisema toidu järele vajadust. Nüüd nagu ei piisa kergest salatist krevettidega, vaid isutab mõnusa ahjulõhe järgi. Veel on kihk koguaeg puuvilju süüa, aga selle ma pean kontrolli alla saama, sest ikkagist süsivesikud.

Minult on küsitud, kas trennikoormuse suurenemine mu söögiisu ei suurenda. Olen nagu eitavalt vastanud. Aga samas kui ma hetkel mõtlen, siis usun et peale külma aja saabumise, on ju loogiline, et energiavaegus tekib ka osaliselt trennikordade tõusmisega. Praegune elurütm sisaldab kusagil 3-4 õhtul 1-2h intensiivset trenni,  pluss nädalavahetuste trennid ja suurem liikumine. Ma olen täielik trennifanatt kui ma maitse suhu saan.

Neljapäeviti on mul korralik lihasepäev, kus 45min KõhtSelgTuhar soojendab sisse Pumpi. Selleks ajaks on jõudnud kätte nädalas faas, kus on väsimus to the max, enda klubise vedamine kõige raskem aga trennist saadud positiivne energia kõige vajalikum. Kui ma poolunes kohale lähen, on tunne justkui ei jaksa isegi tossupaelasid siduda, et nagu help!! anyone?! Siis peale kahte tundi tuleb küsimus whuhu, mis nüüd teeme?


Tulles tagasi hommikute juurde, siis kell 7-8 ärgates on hommikusöögi söömine tavaliselt tund peale ärkamist. Keha on täiesti harjunud süsteemiga. Selleks ajaks olen ärganud, ühe teki alt teise alla roninud, munad on praetud ja kuum kohv kaisus. Mulle meeldivad need pikad hommikud ja rahulik tõusmine..kuniks jälle avastan kuidas aega-on-nii-palju kätte maksab ja väike "hommikujooks" bussile on juba igapäevane. Hea on see, et tunniplaan koolis on ka ca. kella12-16ni, mis annab ka järgnevateks toidukordadeks kindlad ajad.


Lõpuks, kui märkamatult on kätte jõudnud ilus oktoobrikuu, tunnen end süsteemis sees! Ja täitsa hea on olla. Ja suts asjadest ette tõtates on oktoobrisse nii palju kifte asju planeeritud, et jumala eest liiga igavaks ei läheks. Ma olen ülirõõmus, et saan kohe omale superlaheda (Tervitan sind, V!) trennikaaslase, keda ma hakkan motiveerima.. ja kes mind hakkab motiveerima.. ehk siis koos on kergem.

Mõtlen just seda, et vahel ikka tekib see "ei viitsi" paharett mu sisse, aga kui asi kokku lepitud, siis peab kohale minema. Ja me nüüd andsime mehesõna koos veel tublimaks hakata. Nii et see on avalik lubadus (suhteliselt ajakohane, valimislubaduste vahele, hehe).

Järgmine ilus osa oktoobrist on kümne päeva kaugusel, kui mind ootab ees esimene kahe ja poole tunnine meditatsioon. Ma olen nagu nii põ-ne-vil! Ja siis veel paar põnevat sündmust, mis küll otseselt pole ei trenni ega toitumisega seotud, kuid on lihtsalt ägedad. Leiavad mingil hetkel ka mu blogibeebis kajastust. Ennast lihtsalt tuleb vahel hellitada ju.

Mis hellitusse veel puutub, siis lõpuks ometi suutsin endale ära osta uued trennitossud ja ma olen täiesti in love. Tahan uusi pükse ka, aga kõik on nii igavad. Mustad retukad. Veel musti pükse. Mõnel on roosa triip või kollane täpp ka. Mul vaja aga midagi kreisit. Okei, nüüd ma avasin selle "tahaks" listi, siis mul on vaja, rõhutan sõna vaja, naiste treeningkindaid (pumpimiseks). Aga nende valik on peaaegu olematu. Ehk keegi teab mõnda head salapaika, kus ma võiksin ilusad kindaid leida, võib mulle märku anda.



Lõpetuseks tahtsin veel üle pika aja jagada retsepti. Röstitud peedi salat kitsejuustuga. See mu lemmik. Caesarisalati fännide kõrval olen mina just selle salati suur austaja. Õnneks suuremas osas on restokate menüüs see esindatud. Lõpuks otsustasin ise ka proovida. Retsept allpool ootamas.



Igatahes nüüd on aeg nii kaugel, et tuleb end sirutama hakata ja Viktori bodypumpi minna. Eelmisel laupäeval juba vihjas mulle, et lähen valesse trenni, haha. Teen siis täna vigadeparandust. Mis saaks olla veel mõnnam, kui lemmiktrenn päikselisel laupäevahommikul!


Ilusat nädalavahetust kõikidele, mu kullapaid!
Kiku


Röst-peet kitsejuustuga u.4 portsu

1 pakk babyspiantit (rukola, lollo-rosso jne salatimixid sobivad)
3 keskmist peeti
150g kitsejuustu (sobib ka feta)
4 suurt küünt küüslauku
3spl oliivõli
1spl mett
pool sidrunit
2spl palsamiäädikat
sool, pipar
80g kreekapähkleid

Röst-peedi salat

Koorisin ja tükeldasin peedid mõnusateks ampsudeks, segasin küüslaugu, 1 supilusika oliivõli ja sutsu palsamiäädikaga, soola ja pipart tunde järgi. Panin ahjuvormi sisse fooliumi, siis viskasin peale peedid ja katsin täiesti kinni ka pealt fooliumiga. Ning panin kuskil 50-60min ahju 200C.
Järgmiseks segasin kastme poole sidruni mahl, 2spl oliivõli, 1spl mett ja 1spl palsamiäädikat. Kui peedid olid valmis lasin neil sutsu jahtuda. Laotasin beebispinati taldrikule, seeärel peet, siis juust (ka kitsejuustu võiks tegelikult ära küpsetada), seejärel niristasin üle kastmega ning kõige peale kreeka pähklid. Ja palun väga, valmis, laske heal maitsta :)



Uued 5.0 beebid
Good morning!
Sügiiiis!

4 kommentaari:

  1. Mina sain ona ilusad mustad punaste tikandite ja punaste Swarovski kristallidega trenni kindad IFit-ist. poed asuvad Rocca My fitnessis ja Tartu mnt-l bussijaama läheduses

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oh aitäh, ma treeningi Rocca Myfitis, aga mul polnud see üldse meeles. Homme lähen vaatan olukorra üle. Jee :)

      Kustuta
  2. Salat näeb küll väga isuäratav välja, peab kahtlemata proovima. Peet on üldse mu üks selle sügise lemmikuid.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma olen varsti ise üks peet, aga mulle ka nii meeletult maitseb! Ja sellest salatist ei saa ka isu täis.. mängin just erinevate juustudega :)

      Kustuta